Salgsbetingelser

Fragt og levering

Vi afsender online bestillinger alle hverdage. 

Vi bestræber os på at levere inden for 1-3 hverdage. Hvis du bestiller din ordre inden klokken 14, bestræber vi os på at den bliver leveret til nærmeste pakkeshop dagen efter. 

Vi sender alle ordrer som pakkepost med PostNord. Vi har valgt at bruge PostNord, da vi oplever den hurtigste og billigste fragt herigennem. Alle ordrer bliver sendt med tracking, eftersom Strikkehjørnet står til ansvar for at kunne dokumentere, at ordren er blevet afsendt fra os i tilfælde af fejl under transport. 

Hvis din ordre bliver forsinket eller af anden årsag ikke afsendt i tide, vil du blive informeret herom hurtigst muligt, så du kan tage stilling til, om du har lyst til at vente på forsendelse eller vil annullere. Vi kan blive udsat for lagerfejl, systemfejl mm. som desværre kan gøre, at vi ikke er i stand til afsende ordren i tide. 

Det er ikke vores ansvar at pakken når frem, så længe vi kan dokumentere, hvornår den er afsendt. Skulle der opstå problemer under transporten - beskadiggørelse mm., hjælper vi selvfølgelig med at tage fat på PostNord og få fundet en løsning herom, samt at få sendt nye varer afsted til dig. 

Det er kundens ansvar at få oplyst de rigtige informationer på din ordre. Hvis der er en fejl i dit telefonnummer eller mail, kan du risikere, at du ikke får besked, når pakken er klar til afhentning. I denne situation vil den blive sendt retur til os. Vi sender den selvfølgelig afsted igen, men mod betaling af ny fragt - eftersom det er dit ansvar som kunde at oplyse de korrekte informationer samt, at få afhentet din pakke i tide.

Forsendelser i Danmark: 
Fragt fra 39,- kr. - leveret til nærmeste eller ønsket/valgt PostNord Pakkeshop.

PostNord privat omdeling:
Fragt fra 49,- kr.

Fri fragt ved køb over 300,- kr. leveret til nærmeste PostNord Pakkeshop i Danmark. Bemærk, at de 300,- er reelt køb og ikke samlet værdi. Dvs. hvis du har betalt med gavekort ol. skal du have købt for yderligere 300,- for at opnå gratis fragt. 

Betaling 

Strikkehjørnet modtager betaling med VISA, Mastercard og Maestro. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra os. 

Bemærk, at ved forudbestillinger bliver pengene trukket inden afsendelse af varen og du vil få oplyst den præcise leveringstid på denne vare. Det er din sikring på, at du har reserveret den og samtidig ved præcis hvornår, den forventes leveret. 

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms. 

Strikkehjørnet bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

 

Returnering 

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i webshoppen.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på kontakt@strikkehjoernet-mariager.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Reklamation

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet/ydelsen.

Strikkehjørnet vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Du kan benytte dig af din reklamationsret på følgende 4 måder: 

  1. At få fejlen rettet, f.eks. ved at varen repareres (hvis muligt)
  2. At få varen ombyttet til en ny vare
  3. Afslag i prisen
  4. Hæve købet og få refunderet pengene.

Vi kan kan afvise dit krav om at hæve købet, hvis vi i stedet tilbyder dig at rette fejlen, f.eks. ved reparation eller ombytning af varen. Du bedes være opmærksom på at du ikke kan benytte dig af reklamationsretten, hvis fejlen skyldes slitage, skader, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert brug, og / eller manglende vedligeholdelse af produktet. Du er forpligtet til at henvende dig indenfor 2 måneder, fra fejlen konstateres. Vi forebeholder os retten til at tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, medmindre at du har fremlagt gyldig dokumentation for, at varen er returneret.

Tilbagebetaling:
Når vi modtager varen, tjekker vi den og hvis varen er ubeskadiget og ubrugt, vil du få tilbagebetalt det beløb, du har betalt for købet ekskl. fragt. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.