Små ting og min strikkeliste i Maj 20′

Små ting og min strikkeliste i Maj 20′

Godmorgen derude,

Jeg sidder med en kop kaffe i hånden i vores vindueskarm med udsigt til en solrig dag, blomstrende frugttræer og alle de gamle (men brugbare ifølge den korthårede) landbrugsmaskiner, som præger billedet på vores gård. Alt imens jeg lytter til “Home” af Edward Shape (fordi, 80 år indvendigt). Vores frugttræer er beskyttet mod de to får, men de to får er altså ikke helt dumme. Og hvis de vil have en bid af den gren, så gør de alt i deres magt for at vinde en vej. Så den korthårede har løbende tilføjet flere brædder og sat barrierer op andre steder på gården. Åh de får, men jeg elsker og genkender stædigheden. Hvor der er vilje, er der vej – som man siger. I de her indlæg får du lidt af det hele. Her handler det ikke kun om strik – men også om strik, og alt det andet derimellem. Tak fordi, du læser med. Det gør mig så så glad. 

Jeg har kun levet i den her tilværelse som iværksætter i 5 måneder nu, men begynder stille og roligt at finde mig til rette. Og gud, hvor er jeg en iværksætter i hjertet. Nogle gange, når man sætter noget fri, begynder det først for alvor at blomstre. Og idéerne kommer hele tiden. Det er skønt, spændende og kan være ret intenst til tider. Jeg øver mig i at blive ved med at stole på min egen intuition, dømmekraft og at være tålmodig. For jeg har aldrig rigtigt kunne finde ud af det der med at gøre noget halvt. Når jeg får en idé, kan jeg ikke sove om natten og har svært ved at lave andet! Og nogle måneder inde i projektet slipper tålmodigheden op, haha! Så. Der er så meget at lære og det er en helt ny verden. Men hvor er det dejligt, at nogle har lyst til at følge og læse med helt fra begyndelsen. 

Og nu til strik! Jeg vil dele det, jeg har på mine pinde lige nu, min kommende strikkeliste og løfte sløret for et par af de projekter, som jeg har gang i lige nu. 

På mine pinde er denne Stockholmsweater fra Petiteknit, som jeg strikker i to tråde Silk Mohair fra Isager farve 66. Den er skøn, blød, skylet og smørblød. Og så strikker den nærmest sig selv. Igår glemte jeg at få 2 nye nøgler med hjem fra biksen efter fyraften, og det var nærmest en katastrofe med en aften uden at kunne strikke videre. 

Derudover er jeg igang med en Friday Slipover V-Neck. Hvis du følger med på min instagram ved du måske, at mønsteret har drillet mig lidt. Faktisk en del. Men nu prøver vi igen og jeg tager den bare i mindre bider med et jævnligt afbræk. Jeg strikker den i Isager Tweed farve sand og Isager Silk Mohair farve 6. Den smukkeste kombination. 

Og så til de projekter! Jeg har gang i mange af slagsen, og jeg føler stadig der er langt vej til den webshop og butik, som jeg drømmer om at drive. Men hver ting til sin tid. Jeg runder snarligt et rundt tal af jer, der følger med på min instagram. Det er jeg så glad og taknemmelig for! Og det skal selvfølgelig fejres. Jeg har tænkt mig at lave en knitalong/samstrik sammen – men hver for sig. Af alle dem, der vil strikke med, finder jeg til sidst en vinder, som vinder et gavekort til min webshop på 1000,- til skønt garn og tilbehør. Vilkårerne bliver, at man køber garn til sit projekt gennem min webshop, deler sin proces og tagger mig undervejs. Kunne du være interesseret? Så følg med på min instagram, hvor jeg vil fortælle mere inden længe! 

 

Strikkeliste Maj 20′

 

Og til slut..

Denne morgen føler jeg mig taknemmelig for:

  • Snart at drive min webshop sammen med min kæreste og få nye inputs 
  • Snart (meget snart!) sommerjordbær, radiser, nye kartofler og ærter fra haven 
  • Morgen- og aften strikketid hvor tankerne kan samle sig, og roen indtræde 

 

Tak fordi I bestiller garn, kommenterer og følger med.

Må I have en skøn solskinsfredag og pinse,

 

De kærligste hilsener,

Maria Elstrøm, Strikkehjørnet Mariager